UITNODIGING: 3 Februari Aftrap DROK EN DWERS
Donderdagmiddag 3 februari is de aftrap van Drok & Dwers in Noordoost Friesland en u kunt daar – live of digitaal – bij zijn!
De komende 3 jaar wordt de Druk & Dwars aanpak in de regio Noordoost Friesland geïmplementeerd. De regio vindt het belangrijk dat ook kinderen die als ‘uitdagend’ ervaren worden zoveel mogelijk in hun eigen omgeving kunnen blijven functioneren. De werkwijze van Drok & Dwers zet in op voorlichting en ondersteuning in het gezin, de kinderopvang en op school.
Tijdens een deels online en deels live bijeenkomst op de RuG campus te Leeuwarden vertellen initiator Laura Batstra en onderzoeker Marieke van Roy over de achtergrond van het project en het concrete plan van aanpak in Noardeast-Fryslȃn en Dantumadiel.
Wanneer: donderdag 3 februari 2022 trappen we af!
Tijdstip: 15.00 – 17.00 uur
Waar: RuG Campus, Wirdumerdijk 34 8911CE Leeuwarden
U bent van harte uitgenodigd om live aanwezig te zijn in de RuG Campus Fryslan. Geef u hiervoor op via L.Neuvel@noardeast-fryslan.nl (VOL = VOL)
Online aanhaken kan ook. Sterker nog; de opname/ livestream is nog een week te bekijken na afloop van de bijeenkomst.
Livestream: http://Streamlive.nu/drukendwars
Mocht je vragen hebben over de techniek, “studio Streamlive” heeft een eigen 06 nummer voor vragen en/of opmerkingen tijdens de uitzending; studionummer: 06-19693097.
De uitzending is met dezelfde link terug te kijken op een ander tijdstip.
Er zal volop ruimte zijn voor vragen, ideeën en overleg. Want om de drukke en dwarse beweging in de regio te realiseren is de betrokkenheid en mankracht van velen nodig.
Een tipje van de sluier:
Prof. dr. Laura Batstra, projectleider Druk & Dwars: “We zijn als team ontzettend blij dat we naast diverse Groninger gemeenten, nu ook deze Friese gemeenten aan boord hebben. We merken bij Druk & Dwars vanuit het hele land veel belangstelling voor de losse onderdelen van onze aanpak. Men vraagt ons vaak om een lezing of workshop te komen geven of een school wil bijvoorbeeld enkele leerkrachten onze leerkrachttraining laten volgen. De impact van losse activiteiten verwatert echter snel als de rest in een gemeente hetzelfde blijft. Als we het dominante medicaliserende tij echt willen keren, dan zullen we op allerlei verschillende niveaus en manieren tegelijk hieraan moeten werken. Wij hopen met onze integrale aanpak binnen gemeenten het nu nog vaak overheersende stoornisdenken en -handelen te verschuiven naar een breed gedragen gemeenschappelijke normaliserende benadering van kinderen met als druk en dwars ervaren gedrag.”